תכל׳ס לא כולנו קים קרדשיאן, ולא לכולנו יש תוכן צבעוני וסקסי. הרבה פעמים אני רואה עמודים של רו״ח, עו״ד, ד״ר (ועוד כל מיני ראשי תיבות), שסובלים מנמנמת קשה. ובאמת, להצליח להכניס עניין בנושאים ״יבשים״, זו משימה לא פשוטה.
אז הנה כמה קטנות שיעשו שינוי גדול:
- תפרידו עיקר מתפל. זקקו את המסר לכדי כמה משפטים. גג. אז נכון שיש לנו תמיד הרגשה ש״זה לא כזה פשוט״ ו״זה טיפה יותר מורכב״, אבל תכל׳ס? זה כן פשוט, וזה לא כזה מורכב. לא משנה מה הנושא.
- הצלחנו לזקק את המסר שלנו? יופי. עכשיו בואו נהפוך אותו לאטרקטיבי. זה הזמן להלביש אותו יפה, לשים לו קצת בושם ולסרק לו את השיער אחורה עם ג׳ל. או במילים אחרות – לקשט את הטקסט. מילות תואר יהפכו כל טקסט לצבעוני (מדהים, מסקרן, מרגש ושות). לא יכולים לצבוע את הנושא עצמו? תצבעו את הפתיחה ואת הסיכום.
- הומור! פרט לעובדה שזו אחת המילים הכי לא מצחיקות שיש, הומור עושה עבודה מעולה בלהקליל כל נושא. כן, כל נושא. וגם כאן, אם הנושא סופר-רציני, תכניסו קצת הומור לפתיחה או לסיכום. זה יהיה כמו אנחת רווחה בתוך הטקסט.
- תהפכו את זה לאישי! מצאו את נקודת החיבור של הלקוח לשירות/מוצר אותו אתם מציעים, ודברו אליו מם (מי אמר נקודות כאב?).
- תשתמשו באימג׳ים מפתים ומסקרנים. כמה פשוט – ככה יעיל. איך מחברים תמונה של קאפקייק לנושא כמו ״דו״ח שנתי למס הכנסה״? פשוט. תופסים מילה אחת מתוך הטקסט המקושט ומחברים לתמונה. אפשר גם גיף.
- נסחו את התוכן כ״טיפ״, עצה טובה )וחינמית( שאתם מעניקים לעוקבים שלכם. גם ערך מוסף, וגם יעזור להם להתחבר לתוכן.
- דברו בגובה העיניים. יש לנו נטייה לדבר במילים גבוהות ולצאת טיפה מליציים כשהנושא ״רציני״. אבל כדי להנגיש את הנושא, כדאי לדבר הכי תכל'ס שיש.
- השתמשו ב"סיפורי מקרה". תנו דמות ספציפית, עם מקרה ספציפי. לאנשים קל יותר להתחבר למקרהשקרה באמת )ופוגש אותם כמובן(.
- תרביצו ב Marketing Time Real! (יש כאן בבלוג פוסט גם על זה). חברו את הטקסט שלכם לכל מה שלוהט! לאירוויזיון, לבחירות, או ליום הבינ"ל לחתולים ללא שפם. זה יהפוך את התוכן לרלוונטי בשניות. במיוחד אם קהל היעד שלכם הוא חתולים ללא שפם.